Про що ця стаття?
Бажання кардинально змінити сферу діяльності — це нормально. Незалежно від того, скільки часу ви присвятили поточній справі та скільки вам зараз років — ви завжди можете спробувати себе у новому амплуа.
Насправді, пропозицій на ринку праці досить багато, тому якщо правильно підготуватися, змінити сферу буде не так важко, як здається. Головне — дотримуватися чіткого алгоритму дій.
Як змінити сферу діяльності
1. Визначитися з новими цілями
Перед тим, як кардинально змінювати діяльність, ви маєте поставити собі кілька важливих запитань та розібратися, що саме вас не влаштовує у поточній сфері та конкретно у компанії, де ви працюєте зараз. Яку нову діяльність ви хочете опанувати і чого саме досягти у цій спеціальності?
Якщо вам потрібна допомога і ви не цілком розумієте, як правильно обрати сферу для розвитку, радимо прочитати наш матеріал про те, як розвивати професійні навички протягом життя. Також у нагоді стануть тести на професійну орієнтацію. Наприклад, радимо звернути увагу на тест від Державного центру зайнятості та сервіси My next move, Career Explorer та Career Fitter.
2. Вивчити ринок праці
Далі потрібно скласти список компаній і вакансій, що відповідатимуть на ваш запит із попереднього пункту. Вакансії варто шукати за допомогою профільних ресурсів з пошуку роботи в Україні. Наприклад, вам можуть допомогти:
- Work.ua;
- Rabota.ua;
- UA.Jooble.org;
- OLX;
- Trud.com;
- grc.ua.
Для людей з інвалідністю в Україні працюють спеціалізовані сайти для пошуку роботи:
Крім того, чимало оголошень можна знайти у соціальних мережах, а також на офіційних сайтах самих роботодавців.
Як підготуватися до пошуку роботи, особливо якщо ви не маєте досвіду в новій сфері, читайте у матеріалі за посиланням.
3. Отримати перший досвід
Ще один важливий етап — теоретична підготовка до нової роботи. По-перше, варто дослідити всі можливі теоретичні матеріали — прочитати книжки та статті про нову сферу, а також продивитися відгуки про можливі компанії. До прикладу, якщо ви шукаєте роботу у сфері інформаційних технологій, то не зайвим буде перевірити сайт DOU та Glassdoor. Останній здебільшого спеціалізується на компаніях Північної та Південної Америки, тож стане у пригоді, якщо ви хочете знайти інформацію про міжнародні бізнеси. Також актуальну інформацію про українські компанії варто шукати в ЗМІ. Новини про креативні бізнеси, а також про компанії, які працюють у сфері IT, освіти, продуктові компанії або великий український та міжнародний бізнес варто шукати на сайтах AIN.ua, Vector, MMR, НВ Бізнес та сайті видання Forbes.
Поглибити знання допоможуть відповідні онлайн та офлайн майстер-класи, конференції та тренінги. Вони дадуть більше уявлення про нову спеціальність та те, наскільки вона вам підходить.
Ще одним вагомим кроком буде стажування на новому місці. Воно дозволить отримати необхідний досвід та дізнатись, як сфера влаштована зсередини. На цьому етапі корисно визначитися з форматом переходу до нової діяльності та тим, скільки часу ви готові приділяти цьому на початку. Які бувають формати?
- Продовжувати працювати на постійній роботі і паралельно шукати варіанти працевлаштування. У цьому випадку готуйтесь шукати стажування та практики з гнучким графіком або такі, що дозволяють працювати неповний робочий день.
- Стажування під час відпустки на основній роботі. Один із найбільш безпечних варіантів, якщо ви не впевнені у своєму рішенні про перехід до нової спеціальності. Навіть якщо нова справа достатньо складна і її неможливо освоїти за кілька тижнів, у вас буде час, щоб спланувати майбутнє і повноцінно приділити час стажуванню.
- Звільнитися зі старої роботи й одразу піти працювати в нову сферу. Щоправда, для такого варіанту бажано мати фінансову подушку або реальні підготовлені варіанти працевлаштування, аби не залишитися без доходу.
Детальніше про стажування та як його пройти з максимальною користю читайте у нашому гіді на цю тему.
4. Створити резюме
Головне у створенні резюме при зміні сфери діяльності — пам’ятати про попередній досвід і обрати з нього позитивні та успішні моменти. Варто зазначити всі свої навички, знання та компетенції — і спробувати скомбінувати їх з потребами нової роботи.
До прикладу, якщо людина працювала секретарем і хоче піти у сферу торгівлі, вона вже вміє знаходити контакт із людьми й оформлювати договори, що неабияк знадобиться на новому місці роботи. Ці ж якості можна вказати і в супровідному листі до резюме, а також зазначити про них під час співбесіди.
Разом із тим, резюме потрібно переробити під потреби нової вакансії, вказавши в ньому все, про що просить новий роботодавець. Коли резюме буде готове, його можна надсилати на бажані вакансії і чекати повідомлень від майбутніх роботодавців.
Про те, як уникнути найпоширеніших помилок під час створення резюме, читайте за посиланням.