Про що ця стаття?
Резюме — чи не найголовніша річ, від якої залежить, чи візьмуть вас на роботу. Саме воно формує перше враження про людину і впливає на шанси потрапити на співбесіду. Складаючи резюме, кандидати часто роблять однакові помилки. Втім, їх досить легко виправити.
Ми підготували покрокову інструкцію, яка допоможе перевірити резюме перед надсиланням роботодавцю.
Як перевірити резюме
1. Зробіть його унікальним для конкретної вакансії
Дуже часто люди, що шукають роботу, розглядають десятки вакансій, і кожному з роботодавців надсилають однакове резюме. Тоді як досвідчені рекрутери рекомендують редагувати документ щоразу й обов’язково враховувати умови, вказані у вакансії, яку ви бажаєте отримати.
В описі вакансії нерідко є інформація про те, який саме досвід роботодавець хоче бачити. Іноді рекрутера може цікавити весь попередній досвід чи лише приклади досягнень. Перевірте, що ви вказали саме ту інформацію, яку зазначав рекрутер.
Перш ніж надіслати резюме роботодавцю, ви маєте пересвідчитись, що з документа зрозуміла ваша відповідність умовам, вказаним в оголошенні. Якщо вакансія передбачає три роки певного досвіду — підкресліть, що ви його маєте.
2. Перелічіть здобутки й обовʼязки
Дуже часто у своїх резюме кандидати вказують не власні досягнення з попередніх місць роботи, а описують обов’язки попередніх вакансій. Куди ефективніше буде проаналізувати попередній досвід і вказати, що вдалося здобути й досягти, виконуючи попередню роботу.
У резюме варто не лише перелічити компанії, у яких ви працювали, але й окреслити вашу сферу відповідальності. Що саме ви робили на попередній роботі? Чи вплинула вона на підняття продажів? Можливо, завдяки вашій праці компанія отримала якісь спеціальні нагороди? Або ваш відділ розширився з двох людей до 10? Якщо ви хоча б трохи дотичні до цих досягнень, варто це вказати. Не соромтесь ділитися результатами своєї роботи.
3. Перевірте документ на помилки
По-перше, потрібно перевірити резюме на наявність лексичних і граматичних помилок. Для цього можна скористатися безкоштовними онлайн-сервісами для перевірки орфографії.
Крім того, варто перевірити всі дієслова в резюме. Коли йдеться про попередні місця роботи, варто розповідати про них у минулому часі, а про чинне місце роботи (якщо таке є) — у теперішньому.
У всьому резюме має бути один стиль оповіді. Тому, якщо десь використовуєте скорочення, варто використовувати їх і надалі в усьому документі.
4. Перевірте місце розташування офісу
Помилка, яка стала актуальною останні роки через високу популярність формату віддаленої роботи. Попри те, що сьогодні немало компаній шукають працівників без прив’язки до конкретного міста або навіть країни, є й такі, кому потрібні люди в офіс у чітко визначеному місті. Якщо ваше розташування зараз не збігається з локацією в оголошенні, але ви готові до переїзду — вкажіть це в супровідному листі, це допоможе рекрутерам швидше прийняти рішення.
5. Залиште тільки правду
Перед надсиланням резюме роботодавцю краще ще раз прочитати все, що там написано. Якщо є сумніви в певних здібностях чи бачите, що написані навички не відповідають дійсності — краще прибрати їх з резюме. Під час співбесіди вас можуть легко перевірити, наприклад, на знання англійської чи спеціального програмного забезпечення на тому рівні, який вказано в резюме.
6. Вкажіть тільки головні контакти
Не варто вказувати в резюме всі свої соціальні мережі й електронні адреси. Краще обрати тільки ті, якими ви користуєтеся щодня. Якщо йдеться про соцмережі, то посилання на них потрібно залишати, тільки якщо роботодавець зможе дізнатися про вас там щось корисне. Це допоможе налагодити контакт іще до співбесіди.
7. Приберіть зайву інформацію
У мережі є достатньо сайтів, які пропонують людям створити онлайн-резюме. Дуже часто там пропонують вказати своє хобі, політичні чи релігійні вподобання. Втім, робити це варто тільки тоді, коли цього вимагає вакансія.
В іншому випадку — це зайва інформація, яку ніхто не буде читати.
8. Подбайте про форматування
Резюме має бути зручним для читання, тому варто обрати для нього відповідний формат — великі поля, не дрібний і не величезний шрифт, достатні інтервали між рядками.
Бажано структурувати резюме і виділити підзаголовки, аби важлива інформація не загубилась у тексті. Додайте маркери списку, якщо пунктів багато.
При цьому резюме має бути лаконічним і вміститися на одну, максимум дві сторінки. Якщо резюме потрібно друкувати, то робити це краще на білому папері, аби весь текст можна було без проблем прочитати.
9. Зробіть посилання короткими
Якщо йдеться про онлайн-резюме, то сьогодні у нього є чудова функція — додати посилання на власну сторінку в мережі, блог чи портфоліо робіт. Утім, робити це варто правильно — не копіювати все посилання з адресного рядка браузера, а створити невелике і зручне гіперпосилання самого тексту.
Крім того, можна скористатися спеціальними сервісами для створення коротких посилань. Наприклад, bit.ly.
Якщо всі попередні пункти виконані, можна сміливо відправляти резюме роботодавцю і чекати на пропозицію. Дізнатися більше про резюме та пошуки роботи в Україні можна з безкоштовного проєкту Дія.Цифрова освіта.