Про що ця стаття?
Час від часу пацієнти стикаються з тим, що записатися на прийом до лікаря вдається лише через тиждень або навіть місяць. Але що робити, якщо допомога необхідна вже? Перш за все, пацієнтові необхідно зрозуміти, наскільки терміновим є звернення до лікаря.
Робота медичної системи розрахована таким чином, що більшість звернень (70-80 %) повинні обробляти сімейні лікарі. Це плановий огляд, планові консультації або закриття базових потреб на кшталт болю в горлі або підвищеного тиску. Послуги сімейного лікаря мають консультаційно-рекомендаційний характер, включають загальну лабораторну діагностику і, за потреби, направлення до лікаря вторинної ланки (кардіолога, невролога, гастроентеролога тощо).
Записатися на прийом до лікаря сімейної медицини найпростіше через онлайн-систему Helsi. Для цього необхідно авторизуватися на сайті або через мобільний застосунок, знайти необхідного лікаря чи лікарню та вибрати зручний час. Детальніше про те, як користуватися Helsi, читайте в нашому гіді.
Ситуації, коли є загроза життю
Екстрена медицина передбачена лише для тих звернень, коли стан загрожує життю та може мати вплив на подальше здоров’я людини. За номером 103 зі стаціонарного чи мобільного необхідно викликати швидку в таких випадках:
- гостре отруєння;
- тяжкі травми;
- втрати чи порушення свідомості;
- погіршення стану через тяжкий перебіг COVID-19;
- кровотечі;
- ознаки інсульту;
- раптовий біль у ділянці серця;
- розлади дихання тощо.
Окрім медичної допомоги, існує єдиний номер виклику екстреної допомоги — 112. Дзвінки на цей номер також безкоштовні.
Ситуації, коли немає загрози життю
Якщо ж ідеться про термінову консультацію лікаря в ситуації, що не загрожує життю пацієнта, він може самостійно отримати її кількома способами:
- звернутися у черговий кабінет при поліклініці, в якій у пацієнта укладена декларація.
- Якщо у вас немає сімейного лікаря або ви перебуваєте далеко від своєї поліклініки, ви маєте право звернутися до найближчого медзакладу; знайти той, що працює цілодобово, можна у Google-картах або на сайті місцевої держадміністрації;
- попросити сімейного лікаря про консультацію телефоном або записатися на онлайн-прийом через сервіс Helsi. Для онлайн-консультації треба обрати цей розділ на сайті Helsi.
- звернутися до приватної клініки або лікарів ФОП за встановлену ними плату.
Сімейний лікар та центр медико-санітарної допомоги не може відмовити у наданні термінової консультації. Якщо так сталося, радимо звернутися до керівництва клініки, за якою закріплений сімейний лікар, та розглянути варіант підписання декларації з іншим спеціалістом.
У Києві також працює спеціальний номер виклику швидкої для людей з порушеннями слуху. Вони можуть надіслати смс-повідомлення:
- на номер 10003 (для абонентів Київстар),
- або +380965613977 (для всіх інших операторів),
- чи електронний лист на адресу 103@health.kiev.ua.
У повідомленні треба зазначити причини виклику, вік особи та адресу.